Hälsocoachutbildning

Meddelande

Scandinavian

Coach Association

"Om du gör det du alltid har gjort,

kommer du att få det du alltid har fått."

Fyra grundstenar till ett bättre liv!

>coching<

>kost, näring & energi<

>personlig utveckling<

>metabola livsstilsprogrammet<

Kommande kurser!

24-31 okt 2016 i Torrevieja, Spanien (pris 25 000 all inclusive)

3 - 7 apr 2017 i Stockholm (pris 15 000 exkl mat och logi)

Vi erbjuder även förmånliga avbetalningsupplägg på 3 och 6 månader.

Var snabb med din ansöka eftersom

platserna är begränsade!!!

Vill du arbeta med att coacha människor mot bättre hälsa?

Är du intresserad av coaching, motivationsfrågor och hälsopsykologi?

Vill du få fart på din nuvarande verksamhet eller börja om men nått nytt?

Vill du bli – eller är du redan, etablerad inom hälsobranschen och önskar kraftfulla verktyg för framgångsrika resultat?

Om du svarar Ja på någon av dessa frågor,

då är vår HÄLSOCOACHUTBILDNING något för Dig!

Att utbilda sig till hälsocoach hos oss innebär både en personlig och professionell utveckling.

HUR SKA DU VÄLJA COACHUTBILDNING

Vad är det som skiljer en bra coach från resten? Hur hittar jag en bra coach?

För varje dag växer antal coacher och coachutbildninger, då är det en självklarhet att det blir svårare att hitta en utbildning som kan utveckla dig. Vi tänker att det är precis som i coaching-processen: det är målet som styr vilken kunskap du behöver skaffa dig.

Är ditt mål är att bli en resultatrik hälsocoach och utbilda dig inom de teoretiska grunderna? Vill du lära dig använda de bästa verktygen inom coaching? Vill du även lära dig mer om de sneaste forsknings- och utvecklingsresultaten inom kost- och näringslära utifrån våra moderna behov? Vill du kunna jobba som hälsocoach utanför Sverige? Är ditt mål att hjälpa människor till ett sundare och lättare liv? Då är vår utbildning något för dig!

HUR VI JOBBAR

Coaching handlar om förändring, om att göra förändringar. En coach är en förändringsmagiker, han tar de kort du har och hjälper dig spela de bättre. För oss är coacing inte bara att hjälpa andra utan också att hjälpa oss själva, vilket kan innebära att sätta personliga mål som driver och står i samklang med sammanhanget. Vi bygger våra metoder och teorier på forskning som är världsförankrad.

DIN KARRIÄR och PERSONLIGA UTVECKLING

Det är omöjligt att utveckla sitt kunnande inom hälso-coaching utan att samtidigt utvecklas som individ. För några av våra kursdeltagare räcker det bara med personlig utveckling. Andra väljer att byta sin karriärväg och börja jobba på heltid med hälsocoachande. En del vill stärka sig i sin yrkesroll inom vård/hälsa eller träningsbranschen. Andra vill bara få fart på sin redan etablerade verksamhet och få fler kunder. Chefer och ledare ser självklara vinster i att kunna använda

ett mer coachande förhållningssätt till sin personal och deras hälsa. Oavsett vad ditt

mål med utbildningen är, kommer vi naturligtvis att coacha dig att integrera

metoderna i din kontext. Behovet av kunniga, hälsomedvetna coacher växer hela tiden.

FÖRKUNSKAPER

Inga förkunskaper inom hälsoarbete eller coaching krävs för att kunna ta del av utbildningen. Alla deltagare startar på olika nivåer och har olika bakgrund och

syfte. I gruppsammanhang är detta bara berikande. En stor del av läroprocessen

utför du sedan själv genom egenstudier och med ett eget case/hemuppgift som också är examinerande.

UTBILDNINGSTEAMET

I vårt utbildningsteam är vi måna om att det är seriös och aktuell forskning som ligger till grund för den kunskap som förmedlas. Vi har alltid en utbildad, erfaren och kompetent kursledarstab. Metoderna är konkreta och användbara och målen med våra utbildningar är tydliga.

GRUNDUTBILDNING HÄLSOCOACH

Omfattning:

•40 timmar undervisning i grupp

•En hemuppgifter/studie av "Metabola Livsstilsprogramet" i praktiken

•Distansundervisning via e-post samt studielitteratur

•Personlig coaching

INNEHÅLL:

DAG 1-2

Teori bakom coaching

- Konsten att coacha (mål och värderingar samt de sju gyllene regler för mål)

Coaching i praktiken

Fysiologi och energiprocesser

Vitaminer och mineraler, kost vid sjukdom samt kost för prestation.

Preventiv näringslära och förbyggande av ohälsa.

Det Metabola Livsstilsprogramet (kunskap och insikt om ett program som balanserar ämnesomsättning, hormoner och vikten)

DAG 3-4

Analys och genomgång av hammauppgift

Motivationsarbete och Hälsopsykologi

Lär dig hantera stress och press

Kosttillskott och naturlekemedel

Hälsocoaching i praktiken

Personlig utveckling & Personlig coaching

- Coacha dig själv (självobservation och egen utveckling)

- Sammanfattning

- Certifiering

ANMÄLAN & BETALNING

Anmälan är bindande. Kursavgiften är 12 000:- exkl. moms 25% (15 000 inkl moms). För dig som anmält dig med rabatterat pris gäller det rabatterade priset. Vi erbjuder även förmånliga avbetalningsupplägg på upp till 6 månader.

Anmälan kan göras via mejl coach@scassociation.se, telefonen 0762-090807 eller via kontaktförmuläret på den här sidan. Efter anmälan får du hemskickat en detaljerad kursplan med betalningsupplägg enlig ditt önskemål. I samband med själva anmälan kan du välja mellan att betala hela kursavgiften på en gång eller en avbetalningsplan som passar dig.

Bokningsregler

Alla bokningar av utbildningsplatser är bindande. Får du förhinder att gå en utbildning återbetalas kursavgiften minus bokningsavgift på 2000:- + moms. Bokningsavgiften är innestående och kan användas på framtida utbildningar. Avbokar du närmare än en vecka innan kursstart återbetalas inte kursavgiften, men du kan tillgodoräkna dig hela beloppet om du vill gå utbildningen längre fram.

Mer frågor?

Kontakt: info@scassociation.se

Copyright © 2012-2015 Scandinavian Coach Association All Rights Reserved info@scassociaton.se